Haber

Bakan Uraloğlu: Gaziantep-Adana arası trenle yolculuk 1,5 saate düşecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 17 kilometrelik mesafesiyle Türkiye’nin en uzun demiryolu tüneli olan ‘Bahçe-Nurdağı Varyantı Demiryolu Tüneli Işıklı Görüş Töreni’ne katıldı. Bakan Uraloğlu, hat sayesinde Adana-Gaziantep arası yolculuk süresinin 1,5 saate, yolcu trenlerinde yolculuk süresinin ise 1 saatten 10 dakikaya ineceğini söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, çeşitli temaslarda bulunmak ve incelemelerde bulunmak üzere Gaziantep’e geldi. Bakan Uraloğlu, önce Kahramanmaraş’ta depremin vurduğu Nurdağı ilçesini ziyaret etti. Burada AFAD Uyum Merkezini ziyaret eden Bakan Uraloğlu, yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı. Depremzedelerle de bir araya gelen Bakan Uraloğlu, daha sonra Bahçe-Nurdağı Varyant Demiryolu Tüneli Işıklı Görüş Töreni’ne katıldı. Gaziantep Valisi Kemal Ceber, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, milletvekilleri ve kurum yöneticilerinin eşlik ettiği törende Bakan Uraloğlu, iş makinesiyle tünelin son bölümünün açılışını izledi. Törende konuşan Bakan Uraloğlu, 6 Şubat’ta dünyada eşi benzeri görülmemiş bir felaketle karşı karşıya kaldıklarını belirterek, “11 ilde büyük yıkıma neden olan deprem, 14 milyon insanımızı doğrudan etkilemiş, bütün milletimizi sular altında bırakmıştır. “Onu siliyoruz ve hayatı normal akışına döndürüyoruz. Her gün bir önceki günden daha iyi durumdayız. Bölgeyi eskisinden çok daha iyi hale getirmek hepimizin görevidir” dedi.

Bakan Uraloğlu, depremin olduğu gün hemen bölgeye geldiklerini ve hayatın normale dönmesi için çalışmaları takip ettiklerini belirterek, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak ülkemizdeki mevcut demiryolu hatlarımıza verilen zararlardan sorumluyuz. Demiryollarında navigasyon hizmetlerinin deprem nedeniyle kesintisiz olarak yürütülebilmesi için ‘Deprem Hasar Giderme’ projemizi 2023 yılı yatırım programına aldık. Gaziantep depreminden etkilenen demiryolu hudutları, Fevzipaşa ve Nurdağı ortası deprem sonrası alt yapı ve alt yapı çalışmalarımız.Üst yapı hasarlarını onararak hududumuzu hizmete açtık.Kalıcı bakım, onarım ve yenileme çalışmalarına onarımlar yaparak başladık. Nurdağı’nda Salmanlı-Başpınar arasındaki hattımızın 1. etap bakım çalışmalarını, Mustafayavuz-Nizip arasındaki hattımızın 1. etap bakım çalışmalarını yaparak bu hattı işletmeye açtık. Ayran-Fevzipaşa arasında üst yapı bakımı yaparak hattı sefere açtık. nolu tünelde çalışmalarımız devam etmektedir. Aynı hat bölümünde 14. Fevzipaşa ve İslahiye’de altyapı iyileştirme proje çalışmalarımız devam ediyor. Yüzyılın en büyük felaketinde, yüzyılın en büyük dayanışmasını gösterdik. İşimiz hizmet, gücümüz milletimizdir. Bu zamana kadar nasıl Türkiye’nin önünü açan yatırımlar yaptıysak, ülkemizin aydınlık geleceği için de durmadan çalışmaya devam edeceğiz.” Bakan Uraloğlu, “Vatandaşlarımızı hızlı trenle buluşturduk. Ana hatları modernize ettik, elektrikli ve sinyalli hale getirerek kapasitelerini artırdık. Bunun sonucunda hem yolcu hem de yük taşımacılığında rekorlar kırdık. 136 kilometre uzunluğundaki İZBAN ile İzmir’i bir uçtan bir uca bağladık. Başkentray ile Ankara’nın ulaşımına nefes aldık. Yüzyılın projesi Marmaray ile İstanbul Boğazı’nın iki yakasını demiryolu ile birbirine bağladık. Açıldığı günden bu yana 1 milyar kişi Marmaray’ı kullandı. Gaziantep’te 25,5 kilometrelik 16 istasyonu bulunan Gaziray’ı Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle 5 Kasım 2022’de hizmete açtık. Gaziray açıldığı günden bu yana 4 ayı ücretsiz olmak üzere toplam 1 milyon 676 bin 532 yolcuya hizmet verdi. Böylelikle birçok projeyi ülkemize kazandırdık ve milletimizin hizmetine sunduk. Yatırımlarımızla Türk Yüzyılının önemli kilometre taşlarını birer birer örmeye devam ediyoruz. Şimdi de projelerimden biri olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep projemizin önemli bir etabını oluşturan 17 kilometre uzunluğundaki Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren Projemizin Işık Görme Töreninde sizlerleyiz. önemli yatırımlar Projemiz Türkiye’nin en uzun demiryolu tüneli olma özelliğine sahiptir. Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren projemiz ile Bahçe-Nurdağı Garlarının ortası 32,5 kilometreden 17 kilometreye inecek. 60 kilometre olan çalışma hızı ise 160 kilometreye çıkacak. Yük treni seyahat süreleri 80 dakikadan 15 dakikaya, yolcu trenleri 60 dakikadan 10 dakikaya düşürülecek. Projemizde yer alan çift tüp tünelimizin ilki; 2020 Şubat ayında açılış sürecini tamamladık. 2021 Şubat ayında sondaj sürecine başladığımız T1 Tüneli’nde de bugün ışığı görüyoruz. Türkiye’nin en uzun çift tüp demiryolu tüneli sayesinde Bahçe İstasyonu’nu Nurdağı İstasyonu’na bağlayacağız. Projemizle birlikte Adana-Gaziantep arası seyahat süresi de aynı anda 1 saat 30 dakikaya düşecek.” yıllık dönemi değerlendirerek sözlerini şöyle sürdürdü: “Gaziantep sınırları içerisinde 377 kilometrelik bir demiryolu ağımız var. Nurdağı-Başpınar ortasındaki 70 kilometrelik hızlı tren hattı için üretim çalışmalarımız devam ediyor. Projelerimiz tamamlandığında yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanan elektrik işletmesi sayesinde yeşil enerji koridorunun değerli bir parçasını oluşturacağız. Sınırlarımızı elektrikli hale getirerek, eş zamanlı olarak fosil yakıt tüketimini ve dışa bağımlı enerji ihtiyacını azaltacağız. Projelerimizle vatandaşlarımıza güvenli ve konforlu ulaşım sağlarken çevreci ve doğa dostu olmayı da önemsiyoruz. Gaziantep ilimizde gerçekleştireceğimiz demiryolu projelerimiz sayesinde enerjide yıllık 280 milyon lira, karbon emisyonunda ise 26 bin ton tasarruf sağlayacağız. Dahası; İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya hızlı tren hatlarımızın devamı niteliğindeki Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projemizde ve Mersin Yenice üzerinden Mersin Yenice’ye bağlanan hızlı tren projelerimizde üretim çalışmalarımız devam etmektedir. Konya-Karaman ve Konya-Aksaray-Ulukışla. Projemiz tamamlandığında Mersin-Gaziantep ortasında 361 kilometre olan mesafeyi 295 kilometreye indireceğiz. 6 saat 23 dakika olan yolculuk süresi 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Bu proje ile zamandan yılda yaklaşık 2 milyar TL tasarruf sağlayacağız. Konya’dan Osmaniye ve Gaziantep’e uzanan hızlı tren koridoru Konya, Karaman, Aksaray, Niğde, Mersin, Adana illerinin uçlarından geçtiğinde çevre illerle birlikte 10’dan fazla il ve birçok ilçeye hizmet verecek. , Osmaniye, Kahramanmaraş ve Gaziantep. . 2025 yılında bu projeyi tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunmayı hedefliyoruz. Dolayısıyla İstanbul’dan trene binen vatandaşlarımız, Eskişehir-Ankara-Konya-Karaman-Niğde-Mersin ve Adana üzerinden hızlı tren konforuyla Osmaniye’ye oradan da Gaziantep’e seyahat edebilecek. Ayrıca bu koridordaki sanayi bölgeleri ile Mersin ve İskenderun Limanı ile temaslar kurulacaktır.

Gaziantep’in yanı sıra Osmaniye’de de ulaşım ve altyapı yatırımları yaptıklarını belirten Bakan Uraloğlu, “Osmaniye-Nurdağı Yolu, Bahçe Kavşak Yolu ve Osmaniye Çevre Yolu’nu bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol olarak tamamladık. -Kadirli-Şehir Kavşağı ve Kadirli-Sumbaş il yolunu oluşturan Osmaniye Yolu’nun 10,6 kilometrelik bölümünün 8,2 kilometrelik bölümünü tamamlayarak hizmete açtık.Projemizin 41 kilometrelik bölümü Kadirli- Osmaniye il yolu Tarım ve ticaretteki artışın yanı sıra bu 41 kilometrelik bölümü bölünmüş yol olarak planladık çalışmalarımız devam ediyor.Kadirli Organize Sanayi Bölgesi yolunun 5.5 kilometrelik bölümünü tamamladık.Çalışmalarımız devam ediyor. Kalan kısmı bu yıl içerisinde tamamını hizmete almayı planlıyoruz Osmaniye Türkiye’de demir yolu yatırımlarına da hız verdik Mevcut konvansiyonel hatlarımızı yeniledik Yenice-Fevzipaşa-Narlı ortası 55 kilometrelik demiryolunu yeniledik Hattı, Taşoluk-Fevzipaşa-Beyoğlu sınırı. Ayrıca İskenderun-Toprakkale sınırındaki 46 kilometrelik demiryolunu da yeniledik. Etkin ulaşım altyapısına sahip Gaziantep ve Osmaniye illerimizin refahını daha da artıracak projelerimiz devam edecek” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort